Print Screen Up Close

פרינט סקרין אפ קלוז

Our condensed and intensive artists led event is intended to ignite discussions, idea exchanges and future collaboration between artists, designers, and technologists. Short talks and performances will be accompanied by many mingling opportunities.  Come experience a flood of creativity and soak up inspiration.

Print Screen Up Close הוא מופע של יצירתיות, מפגש בו האמנים האורחים בפסטיבל מציגים חשיפה לעבודתם לאורך השנים וכן שיח, החלפת רעיונות ויצירת שיתופי פעולה בין אמנים, מעצבים ואנשי טכנולוגיה. בואו לחוות מבול של רעיונות, לשטוף עצמכם בים הדימויים ולספוג השראה.

Friday | 23.6 | The Egg 

יום שישי | 23.6 | אולם הביצה

 
Bioart  \  14:00 - 15:15

Pei-Ying Lin

Slovenia

Pei-Ying Lin (TW), born in 1986, is an artist / designer with an MA in design interactions, Royal College of Art, and a BSc in life science, minor in computer science and cultural studies from National Tsing Hua University, Taiwan. Her main focus is on the combination of science and human society through artistic methods, and is particularly interested in building a common discussion ground for different cultural perspective regarding elements that constructs our individual perception of the world.

פיי יינג לין

טיוואן / סלובניה

אמנית. ומעצבת. מוסמכת בעיצוב אינטראקטיבי, מה - Royal College of Art ובוגרת לימודי ביולוגיה, מחשבים ולימודי תרבות מ- National Tsing Hua University בטיוואן. בעבודותיה היא מתמקדת בשילוב בין מדע לבין חברה, באמצעות מתודות אמנותיות, ובמיוחד בדיון בפרספקטיבות תרבותיות שונות ביחס לאלמנטים שמבנים את תפישת האינדיבידואל את העולם.

 

Špela Petrič

Slovenia

Špela Petrič, BSc, MA, PhD, is a Slovenian new media artist and former scientific researcher currently based between Ljubljana, SI and Amsterdam, NL. Her practice is a multi-species collaborative endeavor, a deviant composite which of natural sciences, wet media and performance. She tries to envision artistic experiments that enact strange relationalities in hopes of enriching our adjacent possible. Much of her recent work has focused on plant life.

http://www.spelapetric.org

שפלה פטריץ'

סלובניה

ד"ר שפלה פטריץ' היא מדענית וחוקרת בעברה, וכיום פועלת כאמנית ניו-מדיה בלובליאנה ובאמסטרדם. עבודתה מתבססת על חיבורים שיתופיים בין מינים ביולוגיים שונים, והיא משלבת בין פרפורמנס, מדעים ומדיה מבוססת מים. היא מקדמת ניסויים אמנותיים שמגלמים יחסים מיוחדים במטרה למתוח את גבולות האפשרי. רבות מעבודותיה בעת האחרונה מתמקדות בחיי הצמחים.

 

Nurit Bar-Shai

Israel

Nurit Bar-Shai is an interdisciplinary artist who works at the intersection of art, science and technology. She is the co-founder of Genspace NYC, community biotech lab in Brooklyn, NY, ranked by Fast Company among the top 10 most innovative education companies. As an activist and educator working with biological systems, she conducts experiments through creative collaborative inquiries and addresses the ethics and the emerging practices of Do-It-Yourself Biology and citizen-science. As Genspace she developed content for educational, cultural and outreach programs creating solutions to bridge art and science. Her research and artistic practice looks into microbial social networks and communication systems, collective collaboration, emergence, Soft-Genetic Modification and BioMaterial fabrication. Bar-Shai is a contributor to the Leonardo ebook: Meta-Life: Biotechnologies, Synthetic Biology, ALife and the Arts. She is the co-curator of the BioArt exhibition Cut/Paste/Grow, the co-organizer of Nodes & Networks. Her work is featured in the MoMA book BioDesign: Nature, Science, Creativity. Her artwork was commissioned by Turbulence.org, won a Prix Ars Electronica and included in the collection of the Rose Goldsen Archive of New Media Art at Cornel University. Recently Bar-Shai held an Artist In Residence at Epibone, a bioengineering NYC startup that grows bone tissue for skeletal reconstruction.

נורית בר שי

ישראל

נורית בר-שי היא אמנית רב תחומית הפועלת בחיבור בין האמנות, המדע והטכנולוגיה. היא המייסדת של Genspace NYC, המעבדה הקהילתית לביוטכנולוגיה בברוקלין, ניו יורק המדורגת ע"י FastCompany כאחת מ10 חברות החינוך החדשניות הפועלות כיום. כפעילה וכמחנכת העובדת עם מערכות ביולוגיות, היא עורכת ניסויים באמצעות שיטות יצירתיות ושיתופיות ועוסקת בהיבטים האתיים ובשיטות החדשות של ביולוגיה המאפשרת "עשה זאת בעצמך". בGenspace היא פיתחה תכנים לתכניות חינוכיות ותרבותיות שיצרו גשר בין אמנות למדע. המחקר שלה והפרקטיקה האמנותית בוחנת רשתות חברתיות מיקרוביאליות ומערכות תקשורת, שיתוף פעולה קולקטיבי בין אורגניזמים, שינוי גנטי רך  וייצור BioMaterial. בר-שי כתבה לספר בהוצאה היוקרתית לאונרדו: Meta-Life: ביוטכנולוגיות, ביולוגיה סינתטית, חיים מלאכותיים והאמנויות. היא אוצרת שותפה של תערוכת BioArt:Cut / Paste / Grow, וNodes & Networks. עבודתה מוצגת בספר BioDesign: טבע, מדע, יצירתיות בהוצאת MoMA. היצירה שלה הוזמנה על ידי Turbulence.org, זכתה בפרס ארס אלקטרוניקה וכללה באוסף של רוז גולדסן ארכיון של אמנות מדיה חדשה באוניברסיטת קורנל. לאחרונה בר-שי הייתה אמנית אורחת באפיבון, סטארט-אפ בביו-הנדסה בניו יורק, המגדל רקמת עצם לשיקום השלד.

 

Ana Laura Cantera

Argentina

Ana Laura Cantera has a Master degree in Electronic Arts at UNTREF (National University of Tres de Febrero), a Bachelor degree in Fine Arts. She researches bacteria and fungi communication through digital information in artistic projects and she is one of the foundress of Biohacking-BA, where she studies and works with the intersection between arts and science. She has exhibited her artworks in Argentina, Brazil, Venezuela, Mexico, Canada, and Spain and has been selected to be part of some residences as Interactivos16, of Medialab-Prado, in Madrid

אנה לאורה קנטרה

ארגנטינה

מוסמכת באמנות אלקטרונית מה -  National University of Tres de Febrero ובוגרת לימודי אמנות. בעבודותיה היא מתמקדת במחקר התקשורת שבין פטריות ובקטריות באמצעות מידע דיגיטלי. ממייסדות Biohacking-BA שם היא עובדת ולומדת את התחום המפגיש אמנות ומדע. עבודותיה הוצגו בברזיל, ארגנטינה, ונצואלה, מכסיקו, קנדה וספרד. נבחרה לתכנית שהות אמן ב- Medialab-Prado במדריד.

 

Kristin Lucas

U.S.A

A multidisciplinary artist. Kristin reinvents the familiar in uncanny circuitous works that lie somewhere between reality and “reality”. Her work is represented by Electronic Arts Intermix (EAI) and Postmasters Gallery in New York, and And/Or Gallery in Los Angeles. She serves as faculty for the Department of Art and Art History at the University of Texas at Austin and is the recent recipient of artist residencies at Oregon Story Board (Portland), Harvestworks Digital Media Arts Center (New York), Print Screen Festival and Yafo Creative (Tel Aviv), and Bau Institute at Carmago Foundation (Cassis).

קריסטין לוקאס

ארה"ב

אמנית מולטי-דיסיפלינרית. היא יוצרת בתחום שבין המוכר למנוכר, ובשטח שבין מציאות ל"מציאות". עבודותיה הוצגו ב -  Electronic Arts Intermix וב - Postmasters Gallery בניו יורק ובגלריית  And/Or בלוס אנג'לס. חברת סגל במחלקה לאמנות ולהיסטוריה של האמנות באוניברסיטת טקסס. לאחרונה זכתה במספר תכניות שהות אמן: ב - Oregon Story Board, ב- Harvestworks Digital Media Arts Center וב - Bau Institute at Carmago Foundation.

 
החייתי
Biodesign, Architecture and new media art  \  15:30-16:45

­­Ori Elisar

Israel

Ori is A Jaffa based researcher and designer. A Visual Communication graduate from the Bezalel Academy of Art and Design, researching linguistics and typography, and their respective evolution.

He chose to represent a hypothetical process in which the ancient Hebrew alphabet would be transformed into Modern Hebrew font using the Paenibacillus bacteria. His Living Language Project recently received a Certificate of Typographic Excellence from the Type Directors Club in New York and the Excellence Award in the 20th Japan Media Arts Festival.

אורי אליסר

ישראל

חוקר ומעצב מתל-אביב. בוגר התכנית לתקשורת חזותית מבצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב, החוקר בלשנות וטיפוגרפיה והאבולוציה הייחודית לכל אחת מהן.

עבודותיו מתמקדות בתהליכים היפותטיים בהם האלפאבית העברי העתיק ישתנה ויהפוך לגופן עברי מודרני, על-ידי שימוש בבקטריית  Paenibacillus. הפרויקט  Living Language שיצר זכה לאחרונה בתעודה למצויינות טיפוגרפית מה - Type Directors Club בניו יורק ובפרס מצויינות ב-  Japan Media Arts Festival.

 

Viktorija Siaulyte and Paulius Vaitiekūnas

Lithuania

Viktorija Šiaulytė is an independent curator and producer working within the fields of contemporary art, architecture and film. Since 2013 she is researcher and coordinator for the project Zooetics, organized by Jutempus Interdisciplinary Art Program in Vilnius, Lithuania. She is ongoing collaborator with Architecture Fund in Vilnius, Lithuania, co-editing its publication series “Architecture [Publication] Fund”. Together with filmmakers Marta Dauliute and Elisabeth Marjanovic’ Cronval she cofounded Last Project, a platform for new ways of working with audience engagement through long term collaborative productions.

ויקטוריה סייוליט ופאוליוס וייטאקונס

ליטא

ויקטוריה היא אוצרת עצמאית ומפיקה העובדת בשדה האמנות המודרנית, אדריכלות וקולנוע. מאז 2013 היא חוקרת בפרויקט Zooetics, שהוקם על-ידי Jutempus Interdisciplinary Art Program בוילנה. היא שותפה ועורכת ב-  Architecture Fund בוילנה וייסדה את Last Project, פלטפורמה המציעה דרכים חדשות לעבודה עם מעורבות פעילה של קהל במסגרת הפקות שיתופיות ארוכות טווח.

 

Robert B. Lisek

Poland

Robert B. LISEK is an artist, mathematician and composer who focuses on systems and processes (computational, biological, social). He is involved in the number of projects focused on radical art strategies, hacktivism and tactical media. Drawing upon conceptual art, software art and meta-media, his work intentionally defies categorization. Lisek is a pioneer of art based on AI and bioinformatics.

רוברט ליזק

פולין

אמן, מתמטיקאי ומלחין, המתמקד שמערכות ובתהליכים חישוביים, ביולוגיים וחברתיים. הוא מעורב ויוצר במסגרת מספר פרויקטים העוסקים באסטרטגיות אמנות רדיקליות, האק-טיביזם ומדיה טקטית. עבודותיו מתחמקות מחלוקה לקטגוריות והן מבוססות על אמנות קונספטואלית, אמנות מבוססת תוכנה, ומטא-מדיה. ליזק הוא חלוץ בתחום האמנות המבוססת על בינה מלאכותית וביו-אינפורמטיקה.

 

Julijonas Urbonas

Lithuania

Julijonas Urbonas is an artist, designer, researcher, engineer, lecturer, Vice-Rector for Art at Vilnius Academy of Arts. Since childhood, he has been working within the field of amusement park development, which has also been at the core of his creative life, from artistic work to scholarly studies. Most recently this interest has matured into his PhD research under the topic of Gravitational Aesthetics at the Royal College of Art, London. His work has been exhibited internationally and received many awards, including the Award of Distinction in Interactive Art, Prix Ars Electronica 2010, one the most prestigious awards in media arts. His projects can be found in private and museum collections such as the permanent collection of the Centre for Art and Media Karlsruhe (ZKM).

יוליונאס אורבונאס

ליטא

יוליונאס אורבונאס הוא אמן, מעצב, חוקר, מהנדס, מרצה, סגן הרקטור לאמנות באקדמיה לאמנות של וילנה. מאז ילדותו, הוא עובד בתחום פיתוח פארק שעשועים, שגם היווה חלק ארי בחייו היצירתיים, החל מעבודות אמנותיות ועד לימודים מדעיים. לאחרונה פיתח עניין זה לתוך עבודות הדוקטורט שלו בנושא Gravitational Aesthetics ב Royal College of Art, לונדון. עבודתו הוצגה ברחבי העולם וקיבלה פרסים רבים, כולל פרס לאמנות אינטראקטיבית, Prix Ars Electronica 2010, אחד הפרסים היוקרתיים ביותר באמנות המדיה. את הפרויקטים שלו ניתן למצוא באוספים פרטיים ומוזיאונים, כגון האוסף הקבוע של המרכז לאמנות ומדיה קרלסרוהה (ZKM).

 

 
Interactive Design and Games  \  17:00-18:00

­­Brian Schrank

U.S.A

Brian Schrank, is chair of the game design programs at DePaul University in Chicago who develops award-winning games on emerging platforms such as AR and VR. His MIT Press book "Avant-garde Videogames: Playing with Technoculture" places games within the context of art history and the avant-garde. Schrank regularly speaks/exhibits/juries shows internationally at GDC, IGF, IndieCade, A MAZE, DiGRA, SIGGRAPH, ISMAR, Chicago Design Museum, and other venues. He earned his Ph.D. in digital media and videogames from the Georgia Institute of Technology where he researched and developed experimental, cutting-edge games and toys for Motorola, Qualcomm and Cartoon Network.

פרופ' בריאן שרנק

ארה"ב

ראש תכנית משחקי המחשב ב- DePaul University בשיקאגו. שרנק פיתח משחקי מחשב זוכי פרסים. ספרו "Avant-garde Videogames: Playing with Technoculture" (הוצאת MIT) ממקם את המשחקים בהקשרים של היסטוריית האמנות והאוונגרד. הוא מרצה, מציג ושופט מקצועי ב- GDC, IGF, IndieCade, A MAZE, DiGRA, SIGGRAPH, ISMAR, Chicago Design Museum. דוקטור למדיה דיגיטלית ומשחקי מחשב ב- Georgia Institute of Technology, שם הוא חוקר ומפתח משחקי מחשב וצעצועים ניסיוניים וחדשניים עבור Motorola, Qualcomm and Cartoon Network.

 

Leslie Ruckman

U.S.A

Leslie Ruckman is a Brooklyn based multidisciplinary designer and technologist. She holds a BFA in Industrial Design from the Rhode Island School of Design and an MPS from NYU’s Interactive Technologies Program.
Her work acknowledges the many challenges facing humanity at the moment and focuses on asking the right questions as a means to spark imagination in others about possible solutions and alternative futures. Her projects have been shown at NYU and Harvard.

לסלי רוקמן

ארה"ב

מעצבת ואשת טכנולוגיה מולטי דיסציפלינרית. בוגרת עיצוב תעשייתי ב- Rhode Island School of Design ומוסמכת Interactive Telecommunications Program ב- NYU. עבודותיה מתמקדות באתגרים הרבים שעומדים בפני האנושות כיום, תוך שהיא מנסה להעלות בעזרתן שאלות כאמצעי לעורר את הדמיון בדבר הפתרונות האפשריים לצד רעיונות לעתיד אלטרנטיבי. עבודותיה הוצגו ב- NYU וב- Harvard.

 

Gal Nissim

U.S.A \ Israel

Gal Nissim is a New York based multidisciplinary ScienArtist, which creates in the intersection of art, science, and technology. She holds a B.S. (Summa Cum Laude) in cognitive science and biology in the Special Honors Program from the Hebrew University of Jerusalem and an MPS from NYU’s Interactive Telecommunications Program.
She was awarded the Culture & Animals Foundation grant for 2017. Her work was shown at New-York-Hall-of-Science, NYC-Media-Lab and Concordia (Netherlands) as well as a developer's conference in Berlin.
In her work, Gal explores the twilight zone: the in-between of fiction and reality, beauty and ugliness, attraction and disgust, art and science.

http://www.galnissim.com

גל ניסים

ישראל

אמנית-מדענית מולטי-דיסיפלינרית הפועלת בניו יורק. כ-  ScienArtist היא יוצרת בתחומי האמנות, המדע והטכנולוגיה. בוגרת - בהצטיינות יתרה - בתכנית מדעי הקוגניציה וביולוגיה באוניברסיטת ירושלים, ומוסמכת ב-  Interactive Telecommunications Program ב- NYU. זוכת מלגת מחקר מ-  Culture & Animals Foundation. עבודותיה הוצגו ב- New-York-Hall-of-Science, NYC-Media-Lab and Concordia (Netherlands) as well as a developers conference in Berlin, והן מתמקדות באזור הדימדומים שבין מציאות לבדיה, יופי לכיעור, משיכה וגועל, אמנות ומדע.

 

Laurent Mignonneau

Austria

Laurent Mignonneau and Christa Sommerer are internationally renowned media artist, researcher and pioneers of interactive art. After working, researching and teaching in the US and Japan for 10 years, they set up the department for Interface Cultures at the University of Art and Design in Linz, Austria, where they are both professors. Sommerer and Mignonneau previously held positions as Professors at the IAMAS International Academy of Media Arts and Sciences in Gifu, Japan and as Researchers and Artistic Directors at the ATR Media Integration and Communications Research Lab in Kyoto Japan. Together Sommerer and Mignonneau created around 40 interactive artworks and exhibited at more than 300 exhibitions worldwide.

 

http://www.interface.ufg.ac.at/christa-laurent/

לורן מינו

אוסטריה

אמן ניו-מדיה, חוקר וחלוץ בתחום ואמנות האינטראקטיבית. לאחר עשר שנות מחקר ועבודה ביפן ובארה"ב, הוא הצטרף למחלקה ל- Interface Cultures ב- University of Art and Design בלינץ, אוסטריה. לפני כן לימד ב-  IAMAS International Academy of Media Arts  והיווה המנהל האמנותי ב - ATR Media Integration וב - Communications Research Lab בקיוטו, יפן. הציג בלמעלה מ- 300 תערוכות ברחבי העולם.

 

More events

עוד בפסטיבל

באנר חדש 29.10 - יש לעדכן באתר.gif
  • Facebook
  • Instagram
Video Art Commissions

Go to link