Control Games

משחקי שליטה

Hot Beach Babe Aims to Please, Jillian Mayer

About the exhibition

Thursday  |  23.6  |  20:00-23:30

 

Control is a major element in the relationship between man and technology. Since the dawn of mankind, humans have created technology that was designed to their needs and subjected to their commands but doing so, humans have also chose to delegate responsibility to the devices and lose part of the control over the world. This loss is amplified in the networked age of artificial intelligence, big data and mass surveillance. Control Games connects between this paradox of control to the questions of pleasure which are in the heart of this year’s festival. The artists in this exhibition have all created interactive performances and installations, some of the works deal with pleasure derived from control over the other using technological tools while others focus on the pleasure of losing control and letting machines and mechanisms dictate our behaviour. This exhibition is accompanied by a film program that takes place in the main film hall.

 

The exhibition is restricted to 18+

על התערוכה

חמישי  |  23.6  |  20:00-23:30

 

שליטה היא אלמנט מרכזי במערכות היחסים בין אדם לטכנולוגיה. מראשית האנושות, האדם יצר טכנולוגיה המעוצבת לצרכיו וכפופה לרצונותיו אבל בדרך זו הוא גם בחר להאציל אחריות למכשירים ובכך לאבד חלק מהשליטה על הנעשה בעולם. הדבר אף מתעצם בעידן של אינטליגנציה מלאכותית, ביג דאטה ומעקב אחרי ההמונים בו גדלה תחושת אובדן השליטה אל מול הטכנולוגיה המרושתת והרואה-כל.  "משחקי שליטה" מחברת בין סוגיות השליטה לשאלות העונג הניצבות בליבו של הפסטיבל השנה. האמנים בתערוכה יצרו מיצבים ומיצגים אינטרקטיביים אשר חלקם בוחנים את העונג שאנו עשויים לחוש מתחושת השליטה באחר הכפוף לנו ומציית לסמכותנו ואת תפקידה של הטכנולוגיה בייצור שליטה זו ואילו אחרים מדגימים את העונג מאובדן השליטה וההתמסרות המוחלטת למכשירים ומנגנונים. התוכנית מלווה בתוכנית הקרנות סרטים שתתקיים באולם הגדול.

 

 

 

 

 

הכניסה לתערוכה מגיל 18 ומעלה

A glimpse of Control Games

הצצה לתערוכת Control Game

Displayed works
עבודות מוצגות

Click Field

An Interactive Installation on the ‘feels’ of Tracking

Jillian Mayer & Roee Kremer

 

We all know that algorithms track us online and we are well aware of the currency of likes. For the most part, we understand those gestures to be reserved for our computers and the Internet. But how would this come to fruition in a physical world? How does that feel in the real world?

 

Click Field

מיצב אינטראקטיבי על מעקב ברשת

יוצרים: ג'יליאן מאייר ורועי קרמר

 

העובדה שאלגוריתמים עוקבים ומנטרים תמידית את הפעילות האונליינית שלנו, כמו גם הערך שאנחנו מייחסים ל'לייק', ידועים לנו במסגרת הפעולות היומיומיות שלנו ברשת, ולרוב אנחנו מפרשים את הפעולות האלה כמחוות בלעדיות למחשב או למרחב האינטרנטי. אבל מה קורה כשהן חורגות אל העולם הפיזי? כיצד אנחנו חווים אותן בעולם ה'אמיתי'? Click Field הוא מיצב מעקב שמזהה את נוכחותם של בני אדם, ומנכיח חליפין אונלייני של קיום, בעולם הממשי.

 

Need Some Body

Participatory Play

Miri Segal and Maya Magnat

 

In this participatory play two human actors personifying avatars offer themselves to the control of two operators from within the audience. The two operators which are isolated from each other, chat with each other via an instant messenger that is connected to the actors and whose messages are open for their interpretation. As a result, the technological mediation recieves a human twist that tests the differences and boundaries between the text and the action, the self and the avatar, the virtual and the real and the limits of our audacity in real life situation vesus the computer and actor mediated environment.

 

Need Some Body

מחזה השתתפותי

מירי סגל ומיה מגנט

 

במחזה השתתפותי זה שני שחקנים אנושיים מגלמים אווטרים אשר מציעים את עצמם לשליטת שני מפעילים מהקהל הרחב.
שני המפעילים המבודדים אחד מהשני מתקשרים זה עם זה, בצורה לא ישירה, דרך תוכנת מסרים המחוברת ישירות לשחקנים, שבתורם מתבקשים לפרש את המסרים המתקבלים. בכך התיווך הטכנולוגי מקבל טוויסט אנושי, שבוחן את ההבדלים בין הטקסט הכתוב לבין הפעולה הממשית, בין האני לאווטר, בין הוירטואלי לממשי, ובין גבולות ההעזה שלנו במציאות אל מול הסביבה המתווכת על ידי שחקן ומחשב.    

 

 

 

 

Coded

Performance of one person

Maya Magnat

22:00-23.30

 

Coded is a live video game for a single player and a performer. The performer is sitting next to a computer, attached to it by USB cables that seem to be going out from her body. The player is invited to use a computer program in order to activate the performer. He can choose between different actions he wants her to do like: kiss, compliment, pain, laugh, passion etc. After choosing an action, the player will get instructions that will tell him what he needs to do in order to start the action he chose. Every action has its own "price" and the player have to decide if he is willing to play.

Design: Inbal Hershtig; Coding: Amir Ozer

Coded

מיצג לאדם אחד

מיה מגנט

22:00-23:30

 

משחק מחשב פרפורמטיבי בקוד של מיה. מקודדת היא משחק וידאו אמיתי לשחקן ופרפורמרית. מיה יושבת ליד מחשב, וכבלי USB יוצאים מגופה. השחקן/ית מוזמן להשתמש בתוכנת מחשב כדי להפעילה. ניתן לבחור במגוון פעולות עבורה: נשיקה, מחמאה, גרימת כאב, צחוק, הבעת תשוקה. כל פעולה שתיבחר, מלווה בסדרת הוראות הפעלה שהן מעין "מחיר", כך שצריך להחליט האם מוכנים לשלם את המחיר בשביל להמשיך ולשחק.

עיצוב: ענבל הרשטיג; תכנות: אמיר עוזר

Vibrator

Interactive Sculpture

Prokop Bartonicek

 

The object is connected to the busiest porno server in the world. It vibrates and lights up based on the increases or decreases of the viewership of the most requested video sequences. That way, the intimate and pleasurable experience of individuals is transformed into the “wisdom” of the crowds and fed back to a sole object who is the control of the individual. Roughly every several dozen seconds, the object gets new information and changes its activity: Pulses upwards (fade in) in the case of growth of viewership and pulses downwards (fade out) when viewership decreases. When one holds a small button at the end of the device, the object is active according to the previous measurement, thus making it possible to compare the development of viewership.  

Vibrator

פסל אינטרקטיבי

פרוקופ ברטוניצ'ק

 

האובייקט שיוצג בתערוכה, מחובר תמידית לשרת הפרונוגרפיה הפופולרי בעולם, והוא נע ומאיר בעוצמות משתנות על-פי כמות הצופים בכל רגע נתון בסרטונים באתרים אלו.  כך, החוויה האינטימית של עונג של היחיד, מתחברת למעין חוכמת המונים ומוזנת שוב באובייקט בודד הניתן לשליטתו של האינדיבואל. בכל עשר שניות לערך, האובייקט מקבל מידע חדש ומשנה בהתאם לכך את פעולתו: תזוזות לכיוונים שונים ועצמת אור משתנה. המשתמש יכול גם ללחוץ על כפתור וכך להשוות בין השינויים בצפיה לאורך הזמן כשינויי ויברציה.

Stimulation of Myself

Digital Performance

Savyon Fishlovitch

20 min performance, at 20:30, 21:30, 22:30

 

Humanity is nearing the point of singularity where computers will exceed human intelligence. So is the case in Savion’s performance where her own created computer code dictates her every action. The exposed mechanism showcases the random requests given by the computer- words, movements, cloths, places, all are randomly drawn and require Savion to submit herself to the computer’s agency, Randomness takes the places of casualty and creates a kafkaesque reality. What kind of freedom can we find in the patterns of the mechanisms that were set for us? And what about those we set for ourselves?

Simulation of Myself

מיצג

סביון פישלוביץ
מופע בן 20 דקות, בשעות 20:30, 21:30, 22:30  

 

האנושות הולכת ומתקרבת בצעדי ענק, בקצב אקספוננציאלי, לנקודת הזמן הסינגולרית בתולדות האנושות בה המחשבים ישיגו את האדם והגולם יקום על יוצרו. כך גם ביצירתה של סביון, בה הקוד הוא יציר כפייה והוא שולט בכל פעולותיה. המנגנון החשוף לעיני הקהל משתף את הנחיותיו האקראיות של המחשב – מילים, תנועות, בגדים, מיקום בחלל, מוגרלים באקראי וסביון נדרשת להתמסר לפעולה. האקראיות שומטת את הקרקע תחת סיבתיות, המציאות קפקאית, חסרת פשר. איזה חופש אנו מוצאים בחוקיות של המנגנונים שנקבעו עבורנו? ומה לגבי אלו שקבענו לעצמנו?

Conductive Ensemble

Interactive Performance

Pedro Lopes

20 min performance, at 22:20, 23:20

 

Conductive Ensemble is a performance by Pedro Lopes, in which musicians are controlled by the audience. The musicians are connected to electric devices that send out pulses to the musicians’ muscles given orders from audience members’ smartphones.To interact, audience members simply open their browser and tap on buttons to decide which musician they want to "play".  In doing so, the audience participates and controls a sound piece which is forced on the musicians.

Conductive Ensemble

מיצג אינטראקטיבי

פדרו לופז
מופע בן 20 דקות, בשעות 22:20, 23:20

 

המופע Conductive-ensemble הוא מיצג בו מוזיקאים נשלטים על-ידי הקהל. הנגנים ביצירה מחוברים למכשירים אלקטרוניים השולחים פולסים חשמליים היישר לשריריהם ונשלטים על-ידי הסמארטפונים של הקהל. כדי ליצור אינטרקציה, הקהל מתבקש לפתוח את אתר היצירה וללחוץ על כפתורים "המחווטים" למוסיקאי שירצו שינגן. בכך הקהל משתתף ושולט גם יחד ביצירת סאונד חדשה המוכתבת למוסיקאים ללא יכולת להתנגדות.

Pleasuring Shachar

Interactive Performance

Shachar Marcus, Ronny Ziss. Machine by Yuval Kedem

21:00-22:30

 

Pleasuring Shachar- is an interactive performance in which the audience is invited to operate a pleasure machine on Shachar’s body. The audience can click buttons that will brush his hair, breath soft air into his air, refresh him by a light spray of water and more.

The performance studies how actions of pleasure can be turned into actions of torture given enough time and test the artist-audience relationship in real time.

Pleasing Shachar

מיצג אינטראקטיבי

שחר מרקוס, רוני זיס. מיכון על-ידי יובל קדם
21:00-22:30

 

העבודה לענג את שחר היא מיצג אינטראקטיבי בו הקהל מוזמן לבצע באמן פעולות עינוג. במהלך המופע תנתן אפשרות לקהל לבצע פעולות פיזיות על גופו של האמן על ידי לחיצת כפתור, כמו סירוק שיערו, הפעלת משב רוח, ורענון פניו באדי מים קרירים. המופע בוחן כיצד פעילות עינוג הופכות במהלך הזמן לפעולות עינוי ובודקות את יחסי הקהל והאמן בזמן אמת.

Sync

Performance

Lashkit - Batt-Girl and Eyal Gruss

20 minuts performance, at 20:20, 21:20, 22:20

 

How do relationship and romantic intimacy exist when interpreted and controlled by algorithms? A digital installation of video mashup, artificial intelligence and aerial contact-improvisation: An artificial intelligence algorithm, namely a deep neural network, watches videos of alternative relationship systems, and invents stories based on romantic novels learned by the algorithm. Two performers are suspended in air, and communicate their relationship through motion and contact, according to the commands of the artificial intelligence, as it interprets the scene..

Sync

מיצג

לאשכית - בת-גירל ואיל גרוס
הופעה בת 20 דקות ב 20:20, 21:20, 22:20

 

כיצד מתקיימות מערכת יחסים ואינטימיות זוגית כאשר הן מפורשות ונשלטות על ידי אלגוריתמים? מיצג דיגיטלי של וידאו מאשאפ, בינה מלאכותית וקונטקט-אימפרוביזציה אווירי: אלגוריתם בינה מלאכותית מסוג רשת נוירונים עמוקה, צופה בתכני וידאו של מערכות יחסים אלטרנטיביות, וממציא סיפורים המבוססים על רומנים רומנטיים שהאלגוריתם למד. שני מציגים תלויים באוויר, ומקיימים תקשורת זוגית דרך תנועה ומגע, על פי הוראות הבינה המלאכותית, כפי שהיא מפרשת את ההתרחשות

 

 

 

 

 

More event

עוד בפסטיבל

באנר חדש 29.10 - יש לעדכן באתר.gif
  • Facebook
  • Instagram